tojo2019.reismee.nl

Rondje Denemarken

Vandaag, na een 2-daagse reis met stops in Brokdorf en Struckum (Duitsland), aangekomen in Zuid Denemarken. Vanochtend werden we wakker door het getik van regen op het dak van de camper dus, met slechts 80 km voor de boeg, maar rustig aan gedaan. Gelukkig klaarde het weer snel op en konden we met een klein zonnetje erbij op weg. Er was genoeg tijd voor een eerste kennismaking met Denemarken. We zijn gestopt in Møgeltønder met z’n monumentale kasteel Schackenborg en in Løgumskloster, een dorp rond een kloosterkerk en kloosterruïne. Daarna doorgereden naar ons einddoel vandaag Ballum, waar we een mooie plek gevonden hebben op een rustige en beschutte natuurcamping aan de rand van het Nationaalpark Waddenzee. Vanaf hier start morgen ons rondje Denemarken met een bezoek aan het Waddeneiland Rømø, te bereiken via een lange dijk met prachtige uitzichten. Rømø is volgens de boekjes een echt fietseiland en je vindt hier het breedste Noordzeestrand van Denemarken. We zijn benieuwd.